Sunday, March 15, 2009

Mahdzir Khalid Merasmikan AGM Persatuan Siam Kedah.

Pada 13.3.2009, YB Datuk Seri Diraja Mahdzir Khalid ADUN Pedu merangkap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Bagi Kali Pertama Tahun 2008 Persatuan Siam Kedah (PSK) di dewan Wat Thepsuwannaram, Kg. Wat Padang Peliang, Pendang, Kedah. Turut hadir ialah YB Puan Suraya Bt Yaacob, ADUN Sungai Tiang dan YB Mohd. Rawi Abdul Hamid, ADUN Air Hangat, Langkawi.

Dari kiri ialah YB Pn. Suraya Bt. Yaacob, ADUN Sg. Tiang, Sdr. Bun Yin a/l Ai An, YB. Datuk Seri Diraja Mahdzir Khalid, ADUN Pedu merangkap Pengerusi Badan Perhubungan BN Negeri Kedah dan Ven. Phrakhru Suwanthammaphitak, Ketua Sami Daerah Sik merangkap Ketua Sami Wat Thepsuwannaram hadir ke majlis Perasmian Mesyuarat Agung Tahunan Bagi Kali Pertama PSK di Wat Thepsuwannaram pada 13.3.2009.

Sdr. Manit a/l See Nam selaku Setiausaha PSK dan Pengerusi PEKEMAS sedang mengacarakan Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Tahunan PSK Bagi Kali Pertama Tahun 2008 di Wat Thepsuwannaram pada 13.3.2009.

Sdr. Bun Yin a/l Ai An, Pengerusi PSK sedang menyampaikan ucapan alu-aluan. Beliau menekankan tentang permasalahan masyarakat Siam di negeri Kedah dan memohon perhatian daripada kerajaan negeri dan persekutuan untuk mengatasinya. Skrip ucapan tersebut telah dipersetujui oleh semua ahli jawatankuasa PSK.

YB Puan Suraya Bt Yaacob, ADUN Sg. Tiang sedang menyampaikan ucapan beliau di Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Tahunan PSK. Beliau berjanji akan membantu masyarakat Siam negeri Kedah terutamanya di kawasan beliau iaitu DUN Sungai Tiang, daerah Pendang melalui PSK.

YB Mohd. Rawi Bin Abdul Hamid, ADUN Air Hangat, Langkawi sedang menyampaikan ucapan. Beliau menawarkan diri menjadi Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Masyarakat Siam Negeri Kedah sekiranya BN dapat merampas balik kerajaan Negeri Kedah pada pilihanraya akan datang. Beliau berucap dalam bahasa Siam.

YB. Datuk Seri Diraja Mahdzir Khalid, ADUN Pedu merangkap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah berjanji akan membantu masyarakat Siam Negeri Kedah. Beliau juga berasa sedih kerana peruntukan yang diberi sebelum ini berjumlah beratus-ratus ribu RM tidak sampai kepada masyarakat Siam di peringkat bawahan terutama sekali di kawasan beliau sendiri di DUN Pedu. Beliau berjanji akan membantu masyarakat Siam melalui PSK. Beliau berharap agar pemimpin PSK sentiasa bekerja berhampiran beliau, berbincang dan membuat kertas kerja permohonan untuk masyarakat Siam. Beliau akan membawa pemimpin PSK untuk berjumpa Menteri yang berkaitan di peringkat persekutuan untuk berunding mengatasi permasalahan masyarakat Siam di Kedah. Beliau juga akan melantik seorang Pegawai Perhubungan di kalangan pemimpin PSK sebagai penghubung antara masyarakat Siam di negeri Kedah dengan kerajaan BN.


Dari kiri wartawan BH, YB Datuk Seri Diraja Mahdzir Khalid, Sdr. Manit a/l See Nam dan Sdr. Bun Yin a/l Ai An sedang diinterview oleh wartawan.

YB Datuk Seri Diraja Mahdzir Khalid sedang beramah mesra dengan pengerusi-pengerusi JKKKP dan ahli-ahli PSK.

Ahli-ahli PSK sedang mendengar ucapan daripada para VVIP yang dijemput. Dari kiri YB Mohd. Rawi Abdul Hamid, ADUN Air Hangat, Langkawi, Sdr. Reang, Pengerusi Penyelaras Masyarakat Siam Pendang dan wartawan BH.

Sdr. Bun Yin a/l Ai An, Pengerusi PSK sedang berbincang sesuatu dengan YB Datuk Seri Diraja Mahdzir Khalid semasa mereka sedang menikmati jamuan ringan yang disediakan oleh PSK.

No comments:

Post a Comment