Sunday, April 5, 2009

PBSM atau GBSM?

BUKIT SELAMBAU, 5 April 2009: Dua hari lepas saya bertemu dengan seorang Pegawai Belia dan Sukan Negeri Kedah dalam Program Satu Suara, Satu Komuniti Satu Persatuan.

Beliau tanya kepada saya, siapa pemimpin Persatuan Belia Siam Malaysia (PBSM) dan siapa pula pemimpin Gabungan Belia Siam Malaysia (GBSM).

Saya jawab, saya tak tahu tentang perkara ini. Tentang PBSM tu, yang saya tahu YB Menteri Belia dan Sukan Malaysia dah serah Sijil Pendaftarannya kepada Cikgu Vinai di Wat Padang Pusing, Pendang, Kedah pada 6.2.2009 lalu.

Tentang penubuhan GBSM, saya langsung tak tahu.

Beliau berkata ada 2 persatuan belia Siam sekarang dalam rekod mereka. Persatuan bertaraf kebangsaan tetapi ahli jawatankuasanya daripada satu kampung sahaja.

5 comments:

  1. anak tauke kedai kopi bkt selambauApril 5, 2009 at 9:26 PM

    5 april tapi 2hari lepas,tiada istilah itu dalam berita

    ReplyDelete
  2. K.manit

    mengapa perkara itu berlaku,pelbagai persatuan dulu hilang atau dah bubar.atau diwujud semata sandiwara kepada kerajaan krn keuntungan induvidu. padahal orang siam tak tau pun itu apa.ini boleh mengelirukan generasi akan dtg.berapa byk persatuan atau kelab yg wujud.sy mula keliru apa itu GBSM,PBSM,PSM,PSK,Pekemas dan RUAMTHAI
    tolong cari objektif kewujudan persatuan ini.adakah masih aktif atau disebaliknya.

    sy dahului ribuan terima kasih

    warnest regards

    Dexthai gabungan IPT seluruh Malaya

    ReplyDelete
  3. Kepada anak taukeh kedai kopi Bukit Selambau... 2 hari lepas tu sebabnya aku tak ada peluang melayari internet atau ada peluang tapi terhad.

    Banyak NGO tu bagus.. Yang tak bagusnya ialah tak tahu siapa tuannya. Siapa ketua dan siapa ajk.

    ReplyDelete
  4. klu boleh bagi org siam ne ada satu parti la

    ReplyDelete
  5. kami bdk2 ne sampai x knl sape,yang blh bela nsb kami....n masyarakat siam kena berubah,x boleh hidup sng je,pemikiran kena mcm org jepun

    ReplyDelete