Friday, February 27, 2009

Penulisan yang lahir daripada perasaan sebenar.

Semua penulisan saya adalah lahir daripada perasaan saya yang sebenar. Saya hanya menulis tentang pengalaman yang saya benar-benar alami. Tak kisahlah artikel tersebut pahit atau manis, saya tetap akan menulisnya.

Ada ramai pengunjung lebih suka baca artikel yang menyedapkan hati mereka sahaja. Terus terang saya katakan, saya menulis mengikut hati nurari saya sahaja. Saya tak kisah apa pandangan para pengunjung terhadap penulisan saya. Kalau rasa segan nak baca, tak perlu anda rugikan masa. Anda tak sakit hati dan saya juga tak rugi apa-apa.

Saya tak pandai berlakon macam orang lain. Benar saya kata benar dan salah saya katakan salah. Ada orang tulis artikel seolah-olah macam alim ulamak, tapi perangai sebenar macam penyangak. Saya lebih suka cara Din Kheng menyampaikan mesej, tepat kepada sasaran.

Biarlah saya seorang bertindak sebagai lilin, membakar diri untuk menerangi orang lain. Kalau anda baca artikel saya, itulah perangai dan pendirian saya yang sebenar. Saya bukannya mewujudkan permasalahan dalam masyarakat Siam. Saya cuma ingin membawa masyarakat Siam yang minoriti ini keluar dari bawah tempurung. Di mana salah seorang bekas Senator kita pernah menggelarkan masyarakat Siam berada di bawah tempurung dalam satu majlis meraikan perlantikannya sebagai Ahli Dewan Negara di Hotel Sentosa, Alor Setar, Kedah pada tahun 2003.

Fikirlah sendiri, mana baik dan mana buruk.

No comments:

Post a Comment