Monday, February 2, 2009

Pertama kali dalam sejarah Menteri Belia jumpa masyarakat Siam.

YB Menteri Belia dan Sukan Malaysia akan merasmikan Rakan Muda Kampung Baru (Siam) di Wat Thamkhiriwong, Kg. Wat Padang Pusing, Pendang, Kedah pada 6.2.2009 mulai jam 10.00 pagi - 12.00 tgh.

Ini merupakan kali pertama sejak negara kita mencapai kemerdekaan yang ke 52, Menteri Belia dan Sukan Malaysia sudi berjumpa dengan belia Siam.

Saya selaku pengasas Persatuan Belia Thai Malaysia sejak 12 tahun dahulu dan pernah menjadi Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia Malaysia dan pernah menjadi Ahli Majlis Perundingan Belia Negara sejak 1999,, Menteri belia tidak pernah ada perancangan untuk menziarahi belia Siam di Malaysia. Terima kasih kerana hadir, tetapi sayangnya masa untuk membuat perancangan terlampau singkat. Menteri hadir pun dalam keadaan tergesa-gesa macam hendak mengejar waktu.

Beliau datang ke perkampungan Siam setelah saya hampir putus asa dengan perjuangan belia, tambahan pula umur saya dah hampir senja dalam kategori belia. Terima kasih saya ucapkan sekali lagi. Tetapi sayangnya saluran PBTM tidak diambil kira sejak 12 tahun ditubuhkan. Tidak kesal saya dan kawan-kawan dalam PBTM mengambil keputusan tidak akan mendaftar semula dengan KBS.

Maklumat yang saya dapat, mengatakan ada pihak lain berminat untuk menubuh semula Persatuan Belia Siam Malaysia. Teruskanlah jika niat baik untuk membantu masyarakat terutamanya golongan belia Siam.

No comments:

Post a Comment