Sunday, February 8, 2009

Lawatan YB Menteri Belia dan Sukan Ke Wat Padang Pusing, Pendang, Kedah.


(Sdr. Bun Yin a/l Ai An, Pengerusi Persatuan Siam Kedah mengiringi YB Datuk Seri Ismail Sabri Bin Yaacob, Menteri Belia dan Sukan Malaysia dan YB Puan Suraya, ADUN Sungai Tiang)

YB Menteri Belia dan Sukan telah membuat lawatan ke Wat Padang Pusing, Pendang, Kedah pada 6.2.2009 jam 10.00 pagi (kebetulan tarikh harijadi saya).

Pihak JBS Kedah telah meminta kerjasama semua NGO dalam masyarakat Siam sebab pihak Majlis Belia Negeri tolak untuk menganjurkan program tersebut kerana dalam masa 7 hari mustahil untuk menganjurkan program di peringkat kebangsaan. Oleh kerana melibatkan masyarakat Siam maka saya setuju untuk memberi kerjasama kepada JBS Kedah. Kami dipanggil ke Mesyuarat Jawatankuasa Penyelarasan di Pendang Lake Resort pada 31.1.2009.

Setelah berbincang dengan Setiausaha JKKKP Kg. Padang Pusing maka pada 3.2.2009 saya memanggil mesyuarat semua pengerusi JKKKP seluruh Kedah di Wat Padang Pusing pada jam 8.30 malam. Pada jam 3.00 petang pihak JBS Kedah memanggil mesyuarat Jawatankuasa Penyelaras di Pendang Lake Resort. Saya dimaklumkan oleh Pegawai Belia dan Sukan bahawa pihak pemimpin Federal juga panggil mesyuarat di Wat Padang Pusing pada jam 3.00 petang. Kebetulan sama masa dengan Mesyuarat Jawatankuasa Penyelaras program JBS Kedah di Pendang Lake Resort.

Setiausaha JKKP Kg. Padang Pusing meminta pemimpin Federal untuk batalkan mesyuarat jam 3.00 ptg dan kita gabungkan mesyuarat hanya sekali pada jam 8.30 malam. Satu program tak sesuai diadakan 2 mesyuarat dari kumpulan yang berbeza pada tarikh dan tempat yang sama. Tambahan pula, kami selaku tuan rumah akan menghadiri mesyuarat JBS Kedah pada jam 3.00 ptg. Mereka enggan dan terus dengan niat mengadakan mesyuarat tersebut. Setelah kami selesai mesyuarat, saya bawa pegawai belia untuk melawat tapak di Wat Padang Pusing. Pegawai belia memaklumkan kepada saya bahawa pemimpin Federal melarang mereka bekerjasama dengan saya.

Pada hari program diadakan, pemimpin tersebut sekali lagi mengkritik saya melalui ucapan beliau di atas pentas. Saya tak kisah dan hanya tumpu kepada tugas saya supaya program tersebut tidak cacat cela yang boleh merosakkan imej masyarakat Siam umumnya dan penduduk Kg. Padang Pusing khasnya. Selepas program. pegawai belia telah menghubungi saya dan mengucapkan terima kasih kepada saya di atas kerjasama. Beliau juga tanya kepada saya, adakah saya perasan dengan mesej yang disampaikan oleh pemimpin Federal semasa ucapan. Saya jawab faham, dan saya tak ambil posing. Beliau nasihat saya supaya bersabar dan JBS Kedah akan bekerjasama lagi dengan saya di masa akan datang.



No comments:

Post a Comment