Thursday, August 20, 2009

Kg. Siam Tutoi ranap dipukul ribut.

Semalam, 19.8.2009, jam 6.30 petang Kg. Siam Batu Seketul, Sik, Kedah telah ranap dipukul ribut. Sebanyak 43 buah rumah, 18 buah daripada teruk dipukul ribut. Mangsa terlibat terpaksa tumpang jiran untuk sementara waktu. Wat Siam di kampung tersebut juga ranap kecuali bangunan Kuttik Ketua Sami sahaja selamat. Bayangkan sepohon pokok jerai sebesar pelukan 3 orang dewasa boleh tercabut oleh kekuatan angin.




5 comments:

  1. Satu bencana yang dasyat.Harap tiada yang terkorban dan PSK dapatlah membantu mangsa-mangsa trajedi tersebut

    ReplyDelete
  2. Tiada nyawa yang terkorban. Tetapi orang kampung dalam keadaan trauma. Inilah kali pertama dalam sejarah hidup mereka mengalami pengalaman yang paling dahsyat. Ada yang kencing dalam kain, ada yang menangis dari semalam hingga sekarang, ada yg peluk anak bawah rumah dan bermacam-macam lagi pengalaman pahit yang mereka ceritakan semalam lawatan saya sebentar tadi selaku Setiausaha PSK bersama Bendahari PSK dan Ketua Biro Kebajikan PSK.

    ReplyDelete
  3. Khun manit,
    kalau ada kutipan derma yang di anjurkan PSK, harap dapat hebahkan melalui saluran mana kerana saya gak ingin bersama menghulurkan sedikit bantuan pada phinong Ban Tutoi.
    Sekian..terima kaseh.

    ReplyDelete
  4. Saya akan lancarkan Kutipan Tabung Bencana Melalui WEBSITE Pekemas.

    ReplyDelete
  5. di harap masyarakat siam bekerjasama menghulurkan bantuan kepada mangsa bencana ini....kepada YB jangan pandang sebelah mata..jangan setakat melawat sahaja...penduduk lebih mengharapakan bantuan...

    ReplyDelete