Monday, February 8, 2010

Rais Yatim sumbang satu set gendang panjang kepada Pekemas.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, YB Dato' Sri Utama Dr. Rais Yatim telah menyumbangkan satu set gendang panjang berharga RM1,600.00 kepada Pekemas dalam Majlis Sepakat Bestari 1Malaysia di Sek. Keb. Charok Kudung, Pendang, Kedah.

Walaupun beliau tak dapat hadir ke program bersama masyarakat Siam di Wat Padang Peliang, beliau masih menyumbangkan satu set gendang panjang kepada kita dan beliau juga mohon maaf kerana kesuntukan masa. Beliau terpaksa berlepas ke Jelebu dengan flight jam 5.40 petang setelah 2 hari beliau berada di Kedah.
Saya juga telah membawa Nai Reang, Penyelaras Masyarakat Siam Daerah Pendang untuk berjumpa secara peribadi dengan YB Menteri. Nai Reang menyampaikan sepucuk surat memohon penganjuran Pesta Songkran setiap tahun di Kedah dengan kos RM30,000 setahun daripada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

Nampaknya respon YB Menteri agak positif dalam perkara tersebut setelah Nai Reang memberi penjelasan tentang pesta tersebut kepada YB Menteri.

No comments:

Post a Comment