Thursday, May 9, 2013

Luahan generasi muda Siam melalui Facebook.

Esok Masih Ada Tahniah utk anak-anak Muda siam Malaysia. Hari ini aku rasa bangga dgn kamu semua. Jangan sesekali terpegaroh dgn orang Tua BN tu yg kuno wakil orang siam.cuba fikir apa yg akan saya utarakan ini dan cari jawapan utk itu :-
1.Anak-anak siam dapat 10 A keatas kenapa mereka X dapat masuk U.
2.Bumiputra apakah kita ini.hanya sekadar melabur ASB Saja.
3.Mana senator siam kita, pernahkan dia cakap dlm dewan Parlimen tentang masalah orang siam kita.
4.Elaun 8000 RM sebulan utk senator ini. hanya utk mengisi Perut senator itu sendiri saja, dan membiarkan orang siam hidup dlm delima utk mencari sesuatu yg tidak pernah wujud.
5.kalau sekadar berkunjung ke wat bagi 100 ke 200, kelentong sini sana pada orang Tua-tua tal payah lah mengaku kita wakil orang siam.
6.Adakah dgn pemberian BN -BRIM 250 -500 Sudah cukup utk kita orang2 siam.
7.Pernahkah piminpin2 BN selama tempoh 55 tahun perentah Msia mengotakan janji-janji mereka pd orang2 siam Msia.
8.Kita orang Siam Malaysia bukan Bangsa subsidi.Tapi Bangsa yg berdiri atas kaki sendiri drp zaman sebelum merdeka hingga kini.Jadi Wakil siam Botak tu jangan sesekali kamu medabik dada kuno nya, kamu pembela orang-orang Siam.
9.Yang aku tahu selama 55 tahun BN Perentah Msia.IBU dan BAPA Anak-anak siam lah yg membantu anak mereka masing-masing membela Babi,mencucuk tanah, mengerjakaN sawah bendang,berkerja kontrak bangunan utk meyekolahkan anak2 sehingga ke menara Gading tanpa bantuan wakil siam kuno(senator siam) dan kerajaan BN 55 tahun perentah Msia.
9.Persoalan nya? .kemanakah kita orang2 siam Msia selepas ini.
10. Negara kita Msia sudah lama merdeka.dimanakah hak kita orang siam utk mengisi kemerdekaan Negara kita ini sebagai bangsa monoriti kaum siam.inikah kesudahan keturunan Om Phra Mahawangsa. Atau adakah kita ini keturunan KAKI MENGAMPU ATAU KAKI BODEK UTK JAWATAN YG LANGSUNG TIDAK MEMBERI SEBARANG FAEDAH UTK ORANG-ORANG SIAM SEPERTI KITA INI.UTK GENERASI KU ORANG-ORANG SIAM MSIA JANGAN SESEKALI MENGEMIS DIBUMI BERTUAH INI.BERJUANG LAH DEMI ANAK -ANAK BANGSA KITA ORANG SIAM MALAYSIA.
Like · Reply · 3 · 7 hours ago via mobile


No comments:

Post a Comment