Tuesday, January 26, 2010

Menteri melawat Pusat Kebudayaan Masyarakat Siam


Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia, YB Datuk Seri Utama Mohd. Rais Yatim akan melawat Pusat Kebudayaan Masyarakat Siam di Kg. Wat Padang Peliang, Pendang, Kedah pada 8.2.2010 jam 5.00 petang.

Sebelah pagi YB Menteri menghadiri program Jabatan Arkib Negeri Kedah. Seterusnya beliau menghadiri program "Sepakat Bestari" di Charok Kudung, Pendang pada jam 2.00 petang.

YB Menteri berhasrat ingin berjumpa dan berbual dengan masyarakat Siam secara bersantai. Tidak terlalu formal. Oleh itu, saya bercadang menjemput YB Menteri ke Pusat Kebudayaan masyarakat Siam dalam program "Singgah Sebentar" sambil makan buah-buahan.

Saya selaku Pengerusi Pekemas akan mengadakan mesyuarat Jawatankuasa Khas mengenai perkara ini bersama-sama semua pengerusi JKKKP daerah Pendang pada 29.1.2010 (Jumaat) jam 3.00 petang ini.

EDIT pada 27.1.2010
Ekoran lawatan ke lokasi program oleh Jawatankuasa Induk Persiapan Lawatan Menteri, mereka mencadangkan mengadakan program tersebut di Wat Dangpleng sebab di Pusat Kebudayaan Masyarakat Siam kawasannya sempit dan tiada tempat letak kereta.

No comments:

Post a Comment