Wednesday, October 7, 2009

Mesyuarat Agung MKNK ke 17.

(Saya berbaju kuning berada di belakang YB Dr. Hj. Hamdan yg berbaju hijau)


Saya bersama 4 orang lagi wakil daripada Pekemas menghadiri Mesyuarat Agung Majlis Kebudayaan Negeri Kedah (MKNK) yang ke 17 di Auditorium Perpustakaan Awam Negeri Kedah pada 1 Oktober 2009 jam 3.00 petang.

Mesyuarat tersebut dipengerusikan oleh YB Dr. Hj. Hamdan Bin Muhamed Khalib, EXCO Kerajaan Negeri Kedah merangkap Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Kesenian, Warisan dan Kebudayaan. Beliau adalah Pengerusi MKNK atas lantikan YAB Menteri Besar Kedah mengikut perlembagaan MKNK.

Saya hadir ke mesyuarat tersebut selaku ahli majlis MKNK dan juga mewakili pengarah saya sebagai Ex-Officio. Walaupun mesyuarat tersebut dipengerusikan oleh seorang EXCO Kerajaan Negeri Kedah tidak semestinya saya menyokong kerajaan negeri dan membelakangkan kerajaan persekutuan.

Saya bertindak sebagai seorang pemimpin NGO yang bergiat aktif dalam kebudayaan dan juga mewakili majikan saya. Pekemas hanyalah satu-satunya NGO yang mewakili kebudayaan masyarakat Siam di negeri Kedah. Kita haruslah dapat bezakan mana politik dan mana kebudayaan.

No comments:

Post a Comment