Monday, October 26, 2009

Menteri mana rasmi Pesta Loy Krathong di Sik.

Tadi saya mendapat panggilan daripada pegawai kerajaan di daerah Sik. Beliau memaklumkan bahawa beliau mendapat jemputan ke Majlis Perasmian Pesta Loy Krathong peringkat negeri Kedah di Wat Begia yang dirasmikan oleh YB Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan pada 7 November 2009.

Dia marah saya kerana saya tak maklum tentang kedatangan big boss mereka ke program tersebut. Saya jelaskan bahawa saya tahu program tersebut diadakan tetapi saya tak pasti betul ke YB Menteri datang. Untuk kepastian saya call pejabat Menteri, jawapannya YB Menteri tak datang dan tak ada wakil yang datang. Boss saya di ibupejabat negeri tak puashati sekiranya ada pihak menggunakan nama menteri dalam kad jemputan.

Keadaan ini merupakan perkara biasa dalam politik. Sebelum ini persatuan federal anjur AGM di Sungai Petani semasa pemilihan calon senator pada tahun lepas, mereka tulis YAB Timbalan Perdana Menteri datang. Rupa2nya YB T. Murugiah yang datang. Sebentar tadi, saya keluar dari bilik boss. Dia sedang berusaha menghubungi pihak urusetia Pesta Loy Krathong utk mendapat penjelasan mengenai nama Menteri ada dalam kad jemputan.

Jawapan drp pihak urusetia seorang cikgu mengatakan Menteri dah janji nak datang tapi bila boss saya minta surat.. jawapannya tak ada. Sebenarnya pada ketika itu, YB Menteri Dr. Rais Yatim berada di Loas. Kalau bukan YB Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim yang datang, YB Menteri mana yang datang?

No comments:

Post a Comment