Sunday, October 25, 2009

Masalah dah selesai, kami tak akan layan sebarang bantahan.

Semalam, saya telah mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pekemas Bil 5/2009 di Pusat Kebudayaan Masyarakat Siam, Kg. Padang Peliang, Pendang, Kedah. Mandat mesyuarat tersebut memutuskan pihak Pekemas tidak akan melayan sebarang bantahan daripada mana-mana pihak berkaitan peruntukan Loy Krathong RM43k.

Dalam mesyuarat tersebut kami memutuskan bahawa masalah RM43k telah selesai. Kami telah berjaya menganjurkan program penyerahan peruntukan tersebut kepada semua wat di Wat Titi Akar, Pendang, Kedah pada 25.9.2009. Tindakan ini diambil ekoran ada beberapa orang khonthai termasuk seorang sami yang berpengaruh pergi mengadu di pejabat YB EXCO pada 22.10.2009 yang lepas.

Dalam mesyuarat tersebut juga memutuskan Pekemas akan menyertai program Suarasa TV9 pada 31 Oktober 2009 di perkarangan Stadium Darul Aman dan juga Program Merakyatkan Seni Budaya: 1Malaysia peringkat negeri Kedah pada 7 November 2009 di Dewan Budaya, Alor Setar. Penglibatan Pekemas dari segi persembahan gendang panjang, tarian menora dan demontrasi masakan Siam untuk mempromosikan kebudayaan Siam di pentas rasmi kerajaan.

5 comments:

  1. bengong betol le ... tu. tak tau nak jadi sami ke nak jadi ahli politik. ke BUAT untuk cari makan je bukan betol2 nak patibat dhamm. mencemarkan agama kite betol le. tak tau guna ape pkir.
    Terima kasih pekemas kerana berusaha mem'promote'kan kebudayaan khon thai kepada umum. teruiskann perjuangan anda. aku sentiasa sokong kepada semua pihak yang whang dee kap khon thai raw...

    ReplyDelete
  2. SAMI tui nama apa? Hangpa jangan pakai main tembak saja nor...

    ReplyDelete
  3. Kalu tersilap ambik duit orang len tu pulang la kat tempatnya, jangan kerana pemimpin silap ambik PEKEMAS rosak nama, sami cuma menegur apa yang benar.....sadhu...sadhu...sadhu

    ReplyDelete
  4. Aku rasa bukan kerana duit, kerana depa nak jatuhkan JST. Kalu pasai duit mereka dah mai ambik itu hari. Ini nak ambik lepas depa tak berjaya boikot. He he 5555,, alajji betoi.

    ReplyDelete