Thursday, July 16, 2009

Lawatan kerja PM ke Kedah.


JITRA: Saya telah membawa kumpulan gendang panjang PEKEMAS untuk menyambut ketibaan PM ke Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Dewan Wawasan, Jitra, Kedah pada 13 Julai 2009.

Kumpulan gendang pelbagai kaum gabungan Melayu, Cina, India dan Siam telah memainkan paluan gendang rentak Gendang Bersatu. Berpandu kepada gendang silat, kumpulan gendang pelbagai kaum memainkan rentaknya masing-masing secara serentak dan bersepadu.

Lebih kurang 15,000 orang hadir dalam majlis tersebut. Kelihatan beberapa orang menteri kabinet juga hadir. Beberapa pemimpin masyarakat Siam juga hadir. Antaranya ialah pengerusi JKKKP dari daerah Kuala Muda, Sik, Kubang Pasu, Pendang dan Padang Terap.
Keadaan ini dapat membayangkan bahawa orang ramai dah mula yakin dengan kepimpinan YAB Datuk Seri Mohd. Najib Abdul Razak sebagai Perdana Menteri. Ramai pihak meramalkan bahawa dalam Pilihanraya Umum Ke 13, BN akan berjaya merampas semula negeri-negeri yang dimenangi oleh parti pembangkang.

Kumpulan gendang panjang PEKEMAS sedang bersiap sedia menyambut ketibaan YAB Datuk Seri Mohd. Najib Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia.
Kelihatan En. Bun Yin a/l Ai An, Pengerusi PSK berada bersama-sama YB Dato' Mukriz Tun Dr. Mahathir, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.
En. Tang a/l Edam, Bendahari PSK sedang berbisik setuju dengan YB Dato' Seri Hj. Mohd. Shafie Bin Apdal, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah merangkap Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah. Seorang lagi ialah En. Badrul Hisham, Pengerusi Pemuda BN Negeri Kedah.
Persembahan acara sambutan dengan paluan gendang bersatu dimulakan apabila mendapat isyarat ketibaan YAB Perdana Menteri ke Dewan Wawasan.
YAB Perdana Menteri sampai tepat jam 3.45 petang dan disambut oleh para VVIP yang tunggu sejak jam 2.00 petang lagi.
Para wartawan tidak melepaskan peluang dan berebut-rebut untuk mendapatkan gambar-gambar menarik YAB Perdana Menteri ke Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Dewan Wawasan Jitra, Kedah pada 13 Julai 2009.

No comments:

Post a Comment