Monday, September 10, 2012

Tak salah kita membantu.

Pada 8 September 2012, aku dan beberapa orang AJK Pekemas telah hadir ke Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pendang di Kompleks UMNO Bukit Mak Inson.

Ada pemimpin Siam memaklumkan kepada pihak atasan mengatakan aku dan kawan-kawan merupakan penyokong kepada parti pembangkang.

Aku ni orang Siam maka aku sesuai cakap berkaitan masyarakat Siam. Tidak sesuai aku cakap tentang masyarakat lain, nanti orang kata masuk campur hal orang pula.

Mana-mana pihak yang tampil membantu masyarakat aku, akan aku sokong. Tak kiralah pihak itu daripada kerajaan Persekutuan atau pun kerajaan negeri. Dari pihak kerajaan atau pihak pembangkang. Orang nak bantu, apa salahnya.

Tujuan aku berpolitik di peringkat bawahan ialah ingin membantu masyarakat. Kalau ada pihak tampil membantu, kira oklah. Tujuan mereka yang berpolitik di peringkat atasan entah apa motif mereka, sehingga cuba menjejaskan periuk nasi orang apabila ada orang tak serasi dan tak sependapat dengan mereka.

Kalaulah penglibatan aku dalam UMNO tidak dapat untuk aku membantu masyarakat maka tidak gunanya aku terus kekal dalam UMNO. Buat masa sekarang UMNO masih relevan lagi sebagai tulang belakang utk masyarakat Siam bergantung dari segi pembangunan.

Aku berharap agar PM dapat menilai semula jawatan Senator kepada masyarakat Siam. Lantiklah mereka yang mendapat restu daripada masyarakat bagi mewakili masyarakat. Jangan lantik pemimpin yang masuk melalui pintu belakang.

No comments:

Post a Comment